Agencja SEO – co może zaoferować Twojej firmie?

Agencja SEO. Kompleksowa pomoc profesjonalistów

Przedsiębiorstwa i właściciele witryn internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zaleca się, to próbowanie starań osobiście. Nie posiadając rozeznania w kwestii SEO i nie śledząc na bieżąco wiadomości o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować rzetelnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to stworzenie etatu dla biegłego SEOwca, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od copywritingu, projektowania graficznego, kodowania czy kampanii Google Ads służący merytorycznym wsparciem w tych sferach.

Postaw na pewną oraz transparentną agencję SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na firmę, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która istnieje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować interesujące portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO zazwyczaj dodawana jest zakładka „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy wypada przeanalizować opisy takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o planach prac na najbliższe miesiące, jak również dostarcza raporty ze zrealizowanych działań i ich następstwa.

Inny niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do potrzeb działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik sumiennej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dodatkowe dane o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odszukać tak po prostu online, jak np. informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO czy o kluczowych dla klienta towarach czy usługach, które potrzebuje wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO jest najlepszy?

Ostrożnie powinno się potraktować agencje SEO, które sugerują umowę z rozliczeniem się za wypracowany efekt. W takim modelu klient płaci firmie SEO dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top5 albo Top10). To w dalszym ciągu często spotykany rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą wysokie zagrożenie – można bowiem uzyskać błyskawiczne rezultaty za sprawą łamania standardów określonych przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm także nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, dlatego rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o cenę za współpracę z firmą SEO, to z rzadka jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, aby przeprowadzić dokładny audyt SEO, a następnie wykonywać wszystkie wynikłe z niego sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są dużo niższe.

Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]