Masz filtr Google na swojej stronie? Dowiedz się jak go usunąć?
Zauważyłeś nagły spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio zwrotów? Wszystkie czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Wszystkie te symptomy wskazują na obciążenie strony filtrem Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest sporządzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – proces ten usprawnią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały proces wymaga od nas wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie wróci na dawną pozycję.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego specjalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać sprawę specjaliście.