PBN a link building – wizytówki NAP oraz publikacje z linkiem kanonicznym
Potrzebujesz szczegółowych wiadomości o aktualnej ofercie private blog network? Idealnie trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.
By konsument zauważył twój biznes powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej nowe rzetelne i przydatne dla klienta informacje. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN – pomocne jako element wieloskładnikowej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość pojawiających się tam treści. PBNy są najczęściej stosowane jako jeden z elementów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio należycie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich urozmaicenie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich utworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a potem należy poświęcać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.
Publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
PBNy znakomicie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa oraz telefon bądź adres e-mail. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w mediach społecznościowych, zakładka w internetowym rejestrze firm lub artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Kolejna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej przydatność oryginalnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym, doradztwem finansowym oraz medycyną.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO