Pozycjonowanie dla początkujących
Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron internetowych - skieruj się tutaj
Funkcjonują trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić najczęściej:
– kraj (przykładowo “uniwersytet Polska”)
– miejscowość (“saksofonista Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Jeżyce”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do odbiorców rezydujących na danym obszarze. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania także wówczas, gdy firma ma mały budżet na promocję i nie może konkurować na frazy bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Następny typ pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki należytemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie niższą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– telefon Samsung Galaxy A40 biały,
– buty sportowe puma Ignite Limitles czarne sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, finały Pucharu Polski w piłce nożnej lub Dzień Ojca. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Najczęściej powinno się zainicjować je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść strony.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]